On y va!

Posted on January 22, 2010

3


Morgen vertrek ik samen met journalist Gerbert van der Aa (NRC, Elsevier, FD) met een Mercedes C200 uit 1995 richting Mali. We rijden via Marokko en Mauritanië, door de westelijke Sahara, richting hoofdstad Bamako.

Daar zal de auto worden verkocht en reizen we, al dan niet samen, met het openbaar vervoer verder om verhalen te schrijven. Dat doe ik onder meer voor Trouw en onzeWereld. Na afloop van de reis, ik verwacht eind februari terug te zijn, schrijf ik een reeks van tien columns voor Brabants Centrum.

Lees meer over de reis in het interview ‘Onbezorgd reizen in de Sahara is er niet meer bij’, dat Gerbert en ik deze week hadden met Brabants Centrum. En om alvast in de stemming te komen: Le dimanche a Bamako, c’est le jour de marriage!

