Rotsblok op je kop

Posted on August 23, 2010

0


Maar waarom niet zelf aan de slag gaan? Of ik me wel besef hoe arm deze mensen zijn? Als de mannen onbetaald hun tijd besteden aan het bouwen van terrassen, beredeneert hij, wie zorgt er dan voor het inkomen dat hun veelkoppige gezinnen moet voeden? Er zijn eerst fondsen nodig om een dagloon te kunnen betalen!

Ik ben verbijsterd. Natuurlijk, het zou ideaal zijn voor de boeren om betaald te krijgen voor hun inspanning, maar laat het voorbeeld van Goro Sabia niet juist zien dat de terrassen uiteindelijk geld opleveren? De inspanning wordt daarmee niets minder dan een investering.  Bovendien: waar liggen de prioriteiten? Als rotslawines permanent, en modderstromen tijdens het regenseizoen, het leven van je gezin bedreigen, lijkt geld me een behoorlijk slecht excuus om met ingrijpen te wachten… En hoe zit het met middagjes chat kauwen, daar is wel tijd voor? Het cultuurargument vind ik in dit geval niet bevredigend.

Lees verder op de website van Freevoice

